Vi vælger tøj og tilbehør efter de kendte

Hvilket tøj går din yndlingsrapper i, og hvilken parfume har sangeren fra X-Factor lanceret?

De er i høj grad de valgt og i mindre grad hvilken parfume de synes dufter godt eller hvilket tøj du selv kan lide, der bestemmer hvad du køber. Effekten af et en kendt person anbefaler et produkt og lægger navn til kan efterhånden ikke undervurderes.

Især sportsstjerner har i mange år promoveret sportsprodukter, morgenmad, film og lignende. Nu sker det især med musikere.

Hvad der her er interessant er de grupper, der er skabt af et pladeselskab og er udformet til en speciel målgruppe. Det bedste europæiske eksempel er gruppe One Direction, der blev sammensat,hvis sange blev skrevet for dem og deres udseende sat til at appellere til yngre piger.

Det ser sådan her ud i en musikvideo:

Det virker.

Gruppens marketingteam har lanceret en parfume, der hedder ”Our Moment”. Det er blevet den bedste sælgende parfume i verdenshistorien. Klaus Egebjerg fra Duftladen.dk forklarer:

”Når de her drenge promoverer på Facebook og i deres musikvideoer sidder en milliard klistret til skærmen for at følge dem og det er svært for de almindelige brands bare at købe sig til den eksponering”.

Det betyder, at ellers anerkendte parfumer som Hugo Boss er blevet slået af banen af One Direction efter blot et år på markedet.

”Den her opskrift tror jeg vi kommer til at se gentaget et par gange, for der er mange penge at tjene på det” afslutter Klaus Egebjerg.

Be the first to leave a comment. Don’t be shy.

Join the Discussion

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>